Duchamp meets Pollock

Sa aiba oare legatura cu igiena proverbiala a WC-urile nemtesti faptul ca in Germania barbatii nu fac pipi din picioare ? (cu exceptia urinoarelor, desigur) Pentru mine e inca dificil sa ma adaptez, si la inceput cea care a vorbit in numele meu a fost virilitatea ranita: cum adica sa fac pipi asezat ca femeile? In plus dupa atitia ani mi-e imposibil sa-mi schimb aceasta obisnuinta, e ca si cum mi s-ar cere sa respir pe urechi...

Ei bine, cred din ce in ce mai tare ca virilitatea nu prea e determinata de pozitia in care urinezi, si ca obiceiurile se pot schimba la fel de usor (sau greu) cum inveti o limba straina.

Si faptul ca sar picaturi pe capac e irefutabil. Si la fel de irefutabil e ca aceasta e cauza majora pentru care incet-incet respectivul WC va fi apoi utilizat cit mai de departe, cu efectele anti-estetice exponentiale de rigoare...

Am citit azi in ziar ca o ONG din Brazilia militeaza pentru urinatul la dus, pentru a se economisi apa. Dincolo de faptul ca daca ne facem dus de fiecare data cind avem nevoie sa facem pipi vom consuma mai multa apa, sper ca aceasta propunere sa nu aiba vreodata succes in Romania...

Ca sa epuizez subiectul in acest articol, am eu alta propunere apropos de urinoare: de ce nu se sesizeaza nimeni in legatura cu faptul ca barbatii sint obligati sa urineze in comun in WC-urile publice, in timp ce femeile au WC-uri separate, asa cum gasesc ca e normal? E un obicei patriarhal? Virilitatea tine si de lipsa jenei fata de alti barbati? Sau obiceiul vine din dorinta unora de a se "masura" cu ceilalti masculi? Si daca e normal ca barbat sa execut o treaba mica dar intima de fata cu necunoscuti, de ce nu se construiesc WC-urile pentru femei in acelasi fel? Urinoare comune de-a lungul unui zid. Mai ales ca femeile n-au nimic de masurat.

Comments

Popular posts from this blog

Berlin, John Holten

masina, prietena cea mai buna a omului